Ghid de optimizare site in 2020 – partea I: Introducere
Pentru cine este acest ghid? Daca detii, gestionezi, obtii bani sau promovezi continut online prin generarea de trafic organic in Google, fie ca esti proprietarul unei afaceri, un webmaster care are zeci de site-uri, sau specialistul SEO dintr-o firma care ofera servicii SEO in Bucuresti: acest ghid iti este destinat.
Optimizarea pentru motoarelor de cautare (SEO) se refera adesea la mici modificari ale diferitelor partilor ale unui site. Cand acestea sunt vizualizate individual, aceste modificări pot parea imbunatatiri nesemnificative, insa atunci cand sunt combinate cu alte optimizari, iar acestea formeaza un complex proces de optimizare a site-ului, acestea pot avea un impact vizibil atat asupra experientei utilizatorului site-ului, cat si a performantei acestuia in rezultatele cautarilor organice.
Daca doresti sa dezvolti un site sau sa obtii o performanta mai buna pentru acesta, este important sa iei in considerare imbunatatirea experientei utilizatorului, dar si facilitatea indexarii fiecareia dintre paginile site-ului. Asadar, in orice situatie te aflii, fa un exercitiu si imagineaza-ti ca insusi motorul de cautare este unul dintre acesti utilizatori, care la randul sau ajuta alti oameni sa descopere continutul pe care il publici in mediul online.
Asadar, plecand de la premiza ca ai deja un site, te vei intreba: sunt pe Google?
Ca sa determini usor daca site-ul tau se afla in indexul Google poti efectua o interogare in bara de cautare in felul urmator ”site:exemplu.ro” iar motorul de cautare iti va returna rezultatele pe care le gaseste. Daca printre aceste rezultate sunt si paginile site-ului tau atunci inseamna ca Google a indexat acele pagini.
Cu toate ca Google indexaza miliarde de pagini web, este inevitabil ca unele sa fie “ratate” sau sa nu le ofere relevanta datorita calitatii slabe. Daca printre rezultatele afisate in urma interogarii nu se afla paginile pe care le doresti sau nu exista niciuna dintre paginile site-ului tau atunci pot fi mai multe motive precum:
- Site-ul este nou, proaspat lansat si inca nu a fost destul timp necesar pentru a fi indexat;
- Site-ul nu are destule referinte din partea altor pagini web;
- Modul prin care a fost conceput face ca acesta sa fie greu de indexat si crawlat de catre Googleboti;
- La incercarea de indexare, Google a intampinat probleme si a identificat mai multe erori.
Cum sa faci astfel incat site-ul sa fie indexat mai repede pe Google?
Afisarea in rezultatele cautarilor organice pe Google este gratuita si am putea spune facila. De cele mai multe ori nu trebuie sa soliciti indexarea acestuia de catre Google sau sa apelezi la functia de submit a sitemap-ului pentru ca Google este un motor de cautare complex si complet automatizat, care foloseste Googleboti, adica niste crawleri web pentru a explora mediul online in mod constant, cautand site-uri si pagi noi pentru a fi adauga la indexul acestuia.
De fapt, marea majoritate a site-urilor regasite in rezultatele afisate in paginile rezultate la interogari nu sunt trimise manual pentru a fi incluse in baza de date, ci sunt gasite si adaugate automat atunci cand crawlerii navigeaza pe web, in special prin intermediul linkurilor.
Desi Google nu ofera niciun fel de garantie ca Googlebotii vor gasi un anumit site, respectarea acestor recomandarilor specialistilor de la ADfel.ro ar trebui sa te ajut, iar aplicarea implementarilor pe site-ul tau vor face ca acele pagini de site optimizate sa apara in rezultatele cautarilor oamenilor.
Google Search Console este un instrument gratuit al lui Google si foarte important care te ajuta sa indexezi mai rapid continutul publicat pe paginile site-ului si sa monitorizezi cum acesta performeaza atat din punct de vedere al eventualelor erori, validari, cat si numarul de afisari sau clickuri la anumite expresii cautate pe acest motor de cautare
Iata cateva intrebari de baza la care este bine sa iti raspunzi odata ce ai inceput sa iti desfasori o activitate pe internet:
- Se afiseaza site-ul meu pe Google?
- Paginile servesc continut de inalta calitate utilizatorilor?
- Afacerile mele locale apar pe Google?
- Continutul meu este rapid si usor de accesat pe toate dispozitivele?
- Este site-ul meu securizat?
Mai multe detalii vei afla in partea Ghid de optimizare site partea a II-a, dar ce trebuie sa retii este ca fiecare raspuns la aceste intrebari este foarte important si nu serveste doar unei obtineri unor pozitionari de top in SERP (search engine results pages), ci ar trebui sa desfasori un continuu proces de optimizare site pentru favorizarea unei bune experiente a utilizatorului, care este de fapt scopul final ce se urmareste pentru ridicarea standardelor prin modificarea si actualizarea algoritmilor Google.