Lista completa cu actele necesare pentru fiscalizarea casei de marcat
Orice afacere care are ca obiect de activitate comercializarea de bunuri este obligata prin lege sa elibereze bon fiscal. Pentru a putea face acest lucru, trebuie ca firma sa dispuna de o casa de marcat. Casa de marcat reprezinta un dispozitiv special creat pentru inregistrarea tranzactiilor comerciale. In lipsa unei case de marcat autorizate, afacerea ta nu va putea sa functioneze in mod legal, deoarece tranzactiile pe care le efectuezi nu vor putea fi monitorizate in mod eficient de catre autoritatile statului.
Simpla achizitionare a unei case nu este suficienta, insa, deoarece este necesar ca aparatul sa fie fiscalizat. Fiscalizarea poate fi definita ca o inregistrare si autorizare a casei de marcat, pentru ca aceasta sa poata fi utilizata in mod frecvent in cadrul activitatii unei firme. Insa procesul de fiscalizare casa de marcat implica o serie de actiuni importante. Le poti desfasura pe cont propriu sau poti alege sa apelezi la ajutorul unor specialisti, care vor face ca lucrurile sa se rezolve imediat, fara complicatii. Iata ce acte sunt necesare!
Fiscalizarea casei de marcat: toate actele necesare
Achizitionarea unei case de marcat reprezinta unul dintre primii pasi pe care trebuie sa-i faca orice antreprenor pentru a porni cu dreptul in afacerea sa. Odata ce ai achizitionat casa de marcat si ai fiscalizat-o, poti incepe sa comercializezi produsele pe care doresti sa li le oferi clientilor tai. O decizie foarte inspirata pe care o poti lua este aceea de a achizitiona o casa de marcat de la un partener care sa iti asigure si fiscalizarea ei.
Indiferent cum alegi sa derulezi procesul de fiscalizare a casei de marcat, trebuie sa stii ca acesta implica intocmirea unui dosar care se depune la sediul Directiei Generale a Finantelor Publice (D.G.F.P.) din judetul in care se afla punctul de lucru al afacerii. In cazul in care sediul pentru care ai cumparat casa de marcat se afla in Bucuresti, trebuie sa mergi la sediul D.G.F.P. din Municipiul Bucuresti, cu urmatoarele acte (in copie) in dosar:
- CUI (Codul Unic de Inregistrare);
- CIF (Certificat de Inregistrare Fiscala);
- cartea de identitate a administratorului firmei;
- contractul de inchiriere aferent sediului firmei + contractul de comodat;
- rezolutia O.R.C, mentiuni si certificatul constatator;
- stampila societatii;
- certificatul de garantie aferent casei de marcat;
- Procesul Verbal de sigilare aferent casei de marcat;
- factura / chitanta aferenta achizitiei casei de marcat;
- cerere tip pentru numarul de ordine pentru seria fiscala (doua exemplare)
- avizul de service si distributie pentru casa de marcat.
Dupa o zi de la momentul fiscalizarii, va fi necesar sa te deplasezi la sediul Administratiei Financiare de pe raza judetului unde se afla sediul in care se va utiliza casa de marcat. Scopul acestei vizite va fi cel de vizare a declaratiilor de instalare care au fost intocmite atunci cand a fost fiscalizata casa. In cazul in care te afli la prima experienta de fiscalizare a casei de marcat, procesul poate sa iti ridice cateva provocari.
Cu ajutorul expertilor de la TehnicaFiscala.ro, ai posibilitatea de a achizitiona cele mai performante modele de case de marcat, dar si de a beneficia de intocmirea si depunerea dosarului de fiscalizare. Rapid, fara erori si cu garantia rezultatului pozitiv!