De ce serviciile din vulcanizari sunt importante?
Vulcanizarea a fost inventata in anul 1839 de Charles Goodyear. Aceasta este metoda chimica-tehnica in care a dezvoltat cauciucul sub influenta timpului, temperatura si presiunea la cea atmosferica si chimica, unde se fac influente rezistente precum si la solicitari mecanice. In prezent, poti gasi rapid un service roti in care sa iti rezolvi problemele cu anvelopele, chiar daca la inceput aceste vulcanizari erau destul de rare. Este foarte important sa tii cont de faptul ca atunci cand ai anvelopele foarte bune vei putea merge cu ele mult timp, fara probleme. Iti recomandam sa iei in calcul si faptul ca atunci cand ai o pana, nu vei putea de fiecare data sa salvezi anvelopele si totul depinde de natura penei pe care o ai si de dimensiunile gaurilor.
Cele mai multe anvelope pot fi reparate. In acest scop, un amestec de cauciuc format din cauciuc brut , sulf sau substante donatoare de sulf , cum ar fi diclorura de disulfur (S 2 Cl 2 ), catalizatori (pentru a creste viteza de reactie) si umpluturi este amestecat si incalzit. Moleculele de cauciuc cu lant lung sunt legate prin punti de sulf . Ca rezultat, proprietatile plastice ale cauciucului sau ale amestecului de cauciuc se pierd, iar substanta este transformata dintr-un plastic intr-o stare elastica prin intermediul procesului de vulcanizare mobila.
Cauciucul produs in acest proces are proprietati elastice permanente in comparatie cu cauciucul (materia prima). Revine la pozitia sa initiala atunci cand este supus la solicitari mecanice, are o rezistenta mai mare la rupere, alungire si rezistenta la imbatranire si intemperii. Elasticitatea materialului din cauciuc depinde de numarul de poduri de sulf. Cu cat exista mai multe punti de sulf, cu atat este mai dur cauciucul. Numarul de punti de sulf, la randul sau, depinde de cantitatea de sulf adaugata si de durata vulcanizarii.
Pe masura ce cauciucul imbatraneste, puntile de sulf sunt inlocuite de puntile de oxigen; cauciucul devine fragil si poros. In plus fata de vulcanizarea traditionala a sulfului, cauciucurile sunt adesea reticulate prin peroxizi , oxizi metalici sau radiatii de mare energie. Deoarece vulcanizarea cu sulf necesita prezenta unor legaturi duble , aceste procese sunt utilizate in special pentru cauciucurile care nu contin legaturi duble (de exemplu EPM, EVA ). Oxizii metalici sunt utilizati, printre altele, in reticularea cauciucului cloroprenic . Cursul vulcanizarii poate fi masurat cu un dispozitiv de testare sau masurare, reometru si documentat grafic.
Tine cont de faptul ca uneori atunci cand anvelopele se dezumfla des, dar ele sunt in stare buna, de vina sunt jantele. In acest sens, recomandarea noastra este sa apelezi la specialisti care sa iti roluiasca jantele si sa le aduca in stare buna. Poti merge la reconditionari jante astfel incat sa salvezi jantele pe care deja le ai. Atunci cand se stramba, in majoritatea cazurilor nu trebuie sa le schimbi si mai pot fi salvate, doar ca nu trebuie sa incerci sa le repari personal acasa ci la o vulcanizare specializata, care sa aiba instalatiile necesare in acest scop.