Ce presupune repararea unui sistem pneumatic?
Sistemele pneumatice cuprind o serie de componente complexe si interconectate, care necesita o reglare cuprinzatoare si atenta pentru a functiona la performanta lor optima. Inutil sa spunem ca performanta optima nu este intotdeauna o norma. Trebuie facute ajustari frecvente pentru a realiza acest lucru, precum si verificari regulate pentru scurgeri, conexiuni defecte si alte probleme. Uneori, este nevoie de reparare sisteme pneumatice, de catre specialisti.
Siguranta pe primul loc
Inainte de a incepe orice procedura de depanare, ar trebui sa aveti grija sa securizati sistemul, astfel incat sa fie complet in siguranta. Aerul comprimat poate fi foarte periculos, iar un rezervor de aer care explodeaza ar putea provoca vatamari corporale grave, precum si daune echipamentelor si bunurilor. Prin urmare, este imperativ inainte de a intreprinde orice reparatie pentru a reduce presiunea din rezervorul de stocare. Orice incarcatura care nu este blocata mecanic trebuie, de asemenea, asigurata inainte de intretinere, astfel incat sa nu cada peste oameni sau sa se deplaseze in deriva.
Asigurati-va ca sursa de alimentare este deconectata, astfel incat sa nu existe pericolul unei activitati electrice care ar putea provoca vatamari. In cazul electrovalvelor care necesita electricitate pentru a functiona, cum ar fi supapele de control directional, acestea au deseori o comanda manuala pe care o puteti utiliza pentru a opera sistemul in timpul depanarii. Sistemul dumneavoastra pneumatic ar trebui sa fie, de asemenea, prevazut cu supape de blocare care impiedica orice functionare accidentala a sistemului.
Cand trebuie reparat un sistem pneumatic?
Ori de cate ori sistemul dumneavoastra sufera o defectiune, primul pas in depanare este sa va puneti urmatoarele trei intrebari. Ce se intampla sau nu in functiile sistemului? Cand a inceput asta? Esecul a fost brusc sau treptat? Unde se intampla problema in ciclul masinii? Este la prima pornire sau undeva la mijlocul ciclului?
Operatorul de sistem este persoana cea mai potrivita pentru a identifica ceea ce se intampla sau nu. Cele mai frecvente probleme sunt probabil sa fie un actuator cu miscare lenta sau in deriva, presiune insuficienta, probleme cu supapele sau unitatea de filtrare.
Determinarea momentului cand a inceput problema si cat de brusc poate determina pasii de depanare care trebuie urmati. Defectiunile sau defectiunile bruste pot indica defectiuni catastrofale, cum ar fi rupturi in linii, componente rupte si posibile probleme mecanice. Defectiunile treptate sunt mai susceptibile de a sugera scurgeri sau componente uzate, cum ar fi garnituri, sau contaminanti din sistem. Uneori, poate fi nevoie de consumabile industriale pentru a rezolva problemele aparute.
Determinarea unde apare problema in ciclul masinii poate ajuta, de asemenea, sa distingem intre o defectiune unica sau o stare recurenta. Verificati inregistrarile de intretinere pentru a vedea daca exista vreo problema recurenta, pentru a va oferi un punct de plecare. De asemenea, ar trebui sa va ofere de gandit de ce problema continua sa se repete si ce sa faceti in privinta ei.
Inainte de a incerca sa rulati un sistem pneumatic sau sa efectuati reparatii, este esential sa intelegeti modul in care toate componentele si subsistemele de pe masina se interactioneaza. Toate sistemele pneumatice, atunci cand sunt furnizate de producator, ar trebui sa vina cu doua tipuri de documentatie: desenele schematice si manualul de service. Studiul acestor instrumente de diagnosticare va va ajuta foarte mult in procesul de depanare.